
Технічна творчість в Долинській райСЮТ – це ефективний засіб виховання, цілеспрямований процес навчання і розвитку творчих здібностей гуртківців у результаті створення матеріальних технічних об'єктів з ознаками корисності і новизни. Завданням науково-технічної творчості учнівської молоді є розвиток розумової активності, прагнення здобувати знання і формувати уміння для виконання практичної роботи, самостійності у рішенні поставленої задачі, працьовитості, винахідливості тощо.
Мета навчання – розбудити інтерес, а потім створити і закріпити творче відношення до професійної діяльності, що виражається в активній раціоналізаторській і винахідницькій діяльності. Основними формами технічної творчості є технічні гуртки, які працюють в нашому закладі. Зміст роботи гуртків технічної творчості визначається планом і програмою роботи, що розробляються їхніми керівниками з обов’язковим обліком думок гуртківців.
Формою технічної творчості є огляд НТТУМ. В кінці кожного навчального року гуртківці представляють експонати для огляду НТТУМ. В підготовці експозиції беруть участь усі гуртківці, що сприяє формуванню почуття колективізму, відповідальності, товариства.
Методика роботи керівника гуртка по формування творчих умінь гуртківців в огляді НТТУМ містить в собі наступні основні компоненти:
1. Формування в гуртківців інтересу до творчої діяльності.
2. Виховання в гуртківців постійної підтримки, віри у власні творчі сили.
3. Спонукання гуртківців до самостійного одержання необхідної інформації, тобто нових знань.
4. Розвиток індивідуальної творчої активності гуртківців шляхом включення кожного з них в удосконалення нескладних технологічних операцій з метою створення можливості випробувати радість творчості.
5. Розвивати технічну уяву як основу технічно творчості. З цією метою гуртківцям пропонують завдання на відтворення відсутньої конструкторської чи технологічної інформації.
6. Постійне орієнтування гуртківців на пошук в технологічному процесі таких його елементів, які можна удосконалити.
Аналіз психолого-педагогічних досліджень і досвіду роботи гуртків технічної творчості дозволяє нам прийти до висновку, що технічна творчість створює умови для розвитку технічного мислення гуртківців , а також сприяє придбанню досвіду технічної творчої діяльності, що надзвичайно важливо для вибору майбутньої професії.
Для обліку керівником гуртка можливостей творчого просування кожного гуртківця розроблена шкала творчої підготовленості учнів.
Рівень 1. Учень може виготовляти виріб по наданій документації з внесенням часткових змін у креслення, схему, спрямованих на удосконалення форми виробу чи раціональне розташування деталей і т.д.
Рівень 2. Учневі доступне виготовлення виробів з доконструюванням і самостійним внесенням змін у пред’явлену технічну документацію чи окрему схему.
Рівень 3. Учень справляється з виготовленням виробів з попереднім конструкторським оригінальним удосконаленням і самостійним внесенням змін у технологічну документацію чи схему.
Рівень 4. Учню посильна самостійна технологічна розробка оригінальної конструкторської ідеї виробу .
Рівень 5. Учень здатний самостійно обґрунтувати і сформулювати оригінальну конструкторську чи раціоналізаторську ідею виробу, розробити документацію і виготовити виріб.
19 травня 2017 р. райСЮТ відбувся щорічний огляд науково-технічної творчості учнівської молоді. У цьому заході взяли участь гуртківці та керівники всіх гуртків. Були також присутні методисти РМК Долинського управління освіти, молоді та спорту Емілія Осідач та Галина Коцан. Вони звернулись до гуртківців з вітальними словами, побажали їм творчих здобутків у володінні нових знань, звершень. На огляд були представлені найкращі роботи. Учні захищали свої вироби, тобто розповідали про процес їх виготовлення. Гуртківців, роботи яких були найкращими, нагороджено дипломами, які вручив директор Долинської районної Станції юних техніків Ярослав Кепша.
Мета огляду НТТУМ – розбудити інтерес, а потім створити і закріпити творче відношення до вибору професії, що виражається в активній раціоналізаторській і винахідницькій діяльності. Така форма роботи виробляє в гуртківців потребу в постійному пошуку невикористаних резервів, у прискореному приведенні їх у дію через удосконалювання технології виконуваної роботи, підвищений інтерес до майбутньої професії. У результаті пізнання основ технічної творчості гуртківці побачили у своїй професійній діяльності роль творця нового. Це дозволить підвищити соціальну активність, що у свою чергу приведе до свідомого вибору професії, що є необхідно і для особистості, і для суспільства.
Протокол огляду НТТУМ 19.05.2017

|