Долинська районна Станція юних техніків

Календар
«  Январь 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Головна » 2020 » Январь » 31 » Науково-технічна творчість здобувачів  освіти молодшого шкільного віку
17:52
Науково-технічна творчість здобувачів  освіти молодшого шкільного віку

Науково-технічна творчість здобувачів  освіти молодшого шкільного віку

 

У сучасних умовах модернізації системи освіти в Україні, визначення нових завдань, пов'язаних із змінами у підготовці особи до життя і практичної діяльності, зростає роль позашкільної освіти, метою якої є розвиток здібностей дітей та молоді у сфері освіти, науки, культури, технічної та іншої творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності.

            

     Долинська станція юних техніків, як сучасний заклад позашкільної освіти,  нині реалізує дві функції: освітню (задоволення різноманітних освітніх послуг дітей, поглиблення знань, здобутих у школі, надання первинних професійних знань, умінь і навичок) та соціально-педагогічну (соціальний захист та реабілітація дитини, створення умов комунікації, рекреації та особистісної самореалізації). Реалізація цих двох функцій відбувається з позиції педагогіки розвитку, для якої головним є особистість, її ціннісні орієнтації, пізнавальні, фізичні, інтелектуальні, творчі здібності, а не лише певний обсяг знань, навичок і вмінь.

      Одним із перспективних підходів роботи в нашому закладі є компетентнісний підхід  котрий не зводиться до знаннєво-орієнтаційного компоненту, а передбачає набуття досвіду вирішення життєвих проблем, виконання ключових функцій, соціальних ролей. На основі такого підходу керівниками гуртків початкового технічного моделювання розроблено  заняття гуртків, які ведуть дітей до пізнання і розуміння світу техніки, спроби її власної  творчої діяльності, процесу опанування певної системи   початкових технічних і технологічних знань, вмінь та навичок.

Під час навчання в гуртках вихованці отримують елементарні відомості з математики, природознавства, фізики, трудового навчання. Серед нетрадиційних форм організації освітньої  діяльності   використовуються  також   заняття-гра, заняття-подорож,   змагання,  сюжетно-рольові ігри, бесіда з ігровими елементами,  взаємонавчання вихованців та  інші.

        

     З 14 листопада по 12 грудня  2019  року в закладі  було  проведено   пізнавально-інтелектуальний ігровий   проект  серед здобувачів  освіти молодшого шкільного віку закладів загальної середньої освіти. У грі взяли участь 12 команд:  «Розумники» (Малотурянський НВК), «Блискавка» (Княжолуцька ЗОШ І-ІІІ ст.), «Мудрики» (Долинська райСЮТ.), «Дюрасель»  та «Веселі    гномики» (Тростянецька ЗОШ І-ІІІ ступенів),  «Умілі ручки» (Великотурянський НВК), «Квіточка»(Надіївська ЗОШ І-ІІІ ст.), «Соняшник» (Раківська  ЗОШ І-ІІІ ст.), «Соколята»  та  «Тяпчанські  зірочки» (Тяпчанський НВК),«Смайлики»та«Соколики»(Долинська райСЮТ).

    Реалізація ігрового проекту  проходила  за такими основними напрямками: дидактична мета ставилася перед вихованцями  у формі ігрової задачі; освітня  діяльність підкорювалася правилам гри; навчальний матеріал використовується як її засіб, який перетворює дидактичну задачу в ігрову; успішне виконання дидактичного завдання пов’язувалось  з ігровим результатом. 

 Гра проводилась в 3 гейми: І – «Хто більше» , ІІ - «Ланцюжок по колу», ІІІ – «Далі, далі…». Між геймами проводились цікаві практичні  конкурси, ігри.    За результатами роботи журі призові місця вибороли:

І рік навчання:

 І місце -  команда «Квіточка»;

 ІІ місце - команда «Тяпчанські зірочки ».

ІІ рік навчання:

 І місце - команда «Мудрики»;

 ІІ місце  -  команда «Соняшник».

Переможців було нагороджено дипломами Долинської райСЮТ та солодкими призами, які профінансували приватні підприємці  Лисейко  Василь Омелянович та Марковський  Михайло  Миколайович, за що ми їм  вдячні.

     На нашу думку, така організація гурткової роботи дає можливість  використання певних прийомів і методів, направлених на активізацію творчих здібностей вихованців, спрямувати  на стимуляцію їх  творчості і одночасно сприяє  розвитку їхніх творчих здібностей.    

         

  Розвивати пізнавальну активність вихованців, закріпити основні поняття; сформувати в них ціннісний науковий світогляд; навчити дітей зосереджуватись, самостійно мислити та розвивати увагу, працювати групою і орієнтуватись в незвичайних ситуаціях; розвивати фантазію та навички міжособистісного спілкування - ось далеко не весь перелік завдань,  які  використовують  наші педагоги для школярів молодшого шкільного віку, розуміючи, що в  умовах швидких змін у сучасному суспільстві молода людина, яка здатна генерувати ідеї, мислити самостійно та нестандартно, використовувати здобуті знання й уміння у різних сферах, має більші можливості адаптуватись до нових соціальних умов, а науково-технічна творчість  дає  значні можливості у вирішенні такого завдання.

 

 

Переглядів: 176 | Додав: vitusja05 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar